A PTE Gyógyszerésztudományi Kar intézetei is pályázhatnak a 2024/2025-ös tanévtől kezdődően a felsőoktatási pedagógiai szolgáltatás igénybevételére.
Új szakaszba léptek a 2024/2025-ös tanévtől a PTE GYTK dékáni vezetésének támogatásával zajló tantárgyfejlesztési törekvések, melyekbe eddig hat intézet munkatársai kapcsolódtak be, igénybe véve a PTE Bölcsészettudományi Karán működő Felsőoktatás-pedagógiai Munkacsoport szolgáltatásait.
A dékáni vezetés döntése értelmében a 2024/2025-ös tanévtől a kar intézetei pályázhatnak a felsőoktatási pedagógiai szolgáltatás igénybevételére.
A pályázat célja, hogy az oktatásmódszertani és felsőoktatás-pedagógiai kutatás eredményeinek, valamint a bizonyítékokon alapuló oktatási módszerek alkalmazása révén a gyógyszerész és biotechnológus képzés minősége folyamatosan fejlődjék, csökkenjen a lemorzsolódás esélye a hallgatók körében, illetve hogy a munkaerőpiaci elvárásokhoz és nemzetközi trendekhez igazodva hangsúlyosabbá váljon az aktív tanulást támogató módszerek alkalmazása és a hallgatók kritikai gondolkodásának fejlesztése a karon.
A pályázat keretében három szolgáltatási ajánlat közül lehet választani.
- Tapasztalatszerző csomag
- Tantárgyfejlesztési csomag
- Komplex tantárgyterületi fejlesztő csomag
A csomagok leírása a pályázati kiírás 1. mellékletében olvasható.
A kar vezetése azokat az intézeteket, amelyek sikeresen végrehajtják (megtervezik, lefejlesztik, oktatják és értékelik)
- a Tantárgyfejlesztési csomag fejlesztését, 250.000.- forint,
- a Komplex tantárgyterületi csomag fejlesztését, 500.000.- forint díjazással jutalmazza.
A pályázás feltételei
A pályázati jelentkezést mind az intézetvezető, mind az érintett tantárgyfelelős(ök) közösen kezdeményezik.
A pályázó intézet jelentkező munkatársai rövid motivációs levéllel jelzik részvételi szándékukat, megjelölve a fejlesztendő tantárgyat (Tapasztalatszerző csomag esetén), vagy a tantárgyakat (Tantárgyfejlesztő és Komplex tantárgyterületi fejlesztés esetén).
A jelentkezők vállalják, hogy az igénybe vett szolgáltatás keretében, első lépésként, egy részletes munkatervet készítenek a szolgáltató segítségével, amelyet be is mutatnak a Kari Fejlesztési Board félév indító ülésén, október végén.
A jelentkezők vállalják, hogy az elkészített munkatervben vállalt feladataikat annak ütemezése szerint teljesítik.
A jelentkezők vállalják, hogy részt vesznek az ütemezésben szereplő rendszerességű konzultációs alkalmakon.
Jelentkező intézeti mikrocsoportok száma, eloszlása a 2024/25-ös tanévben
A pályázat keretében a jelentkezők fejlesztési elképzeléseinek tükrében (attól függően, hogy első vagy második féléves tantárgyat fejlesztenek) az őszi félévben két mikrocsoport, majd a tavaszi félévben további két mikrocsoport indul.
Amennyiben négynél több mikrocsoport pályázik, a jelentkezők között előnyt élveznek azok az intézeti mikrocsoportok, amelyek
- tantárgyai esetében erőteljesebb a hallgatók kitettsége a lemorzsolódás veszélyének,
- oktatói a OMHV értékelésben alacsonyabb pontszámot kapnak a kari átlagnál
- komplex tantárgyterületi (vagyis az összes kurzusukat érintő) fejlesztést terveznek
Jelentkezési határidő: 2024. 10. 16.
Eredményhirdetés: 2024. 10. 18.
A pályázattal kapcsolatos további információkért mindenki forduljon bizalommal dr. Farkas Ágneshez (agnes.farkas@aok.pte.hu, 28822 mellék), aki a felsőoktatás-pedagógiai fejlesztés kari koordinátoraként a pályázat koordinálásában is szerepet vállal.